onsdag 30 mars 2011

Remissbekräftelse

Vår lille pojke J fick när han bara var ett par dygn gammal två massiva hjärnblödningar. En grad III och en grad IIII. Detta gav svåra skador på hjärnvävnaden, framförallt på hans högra hjärnhalva, vilket innebär att vänster sida av kroppen påverkas.
J ligger i riskzonen för att utveckla en cp-skada (Cerebral Pares) och vi har fått bekräftat att han visar tendens till stelhet i båda sina ben och vänster arm, vi har ännu inte fått en diagnos. Det fiffiga med en eventuell cp-skada är att det till viss del går att "behandla" med sjukgymnastik.
Vill tilläga att J är huuuur fin som helst, han är sååå medveten! <3<3
För en månad sedan var vi hos en fantastisk neurolog som skulle ordna så att vi fick komma till habiliteringen med J.
Idag, en månad senare fick jag remissbekräftelsen där det står att vi kommer bli kallade inom tre månader. Vad händer??? Det innebär att det kan ta totalt fyra månader... Skandal att en liten kille med J´s problematik ska få vänta så länge! Det var dessutom strul med remissen till neurologen innan vi kom dit. Då fick jag ringa runt till alla möjliga ställen innan slutsatsen var att remissen skickats till fel ställe och därmed försvunnit...
Det kommer nog ringas ett par samtal imorgon, vi kan inte vänta så länge för att J ska få sjukgymnastik, nån måtta får det vara!






5 kommentarer:

  1. För J´s skull .... nu får du plocka fram den lejoninna du är och slåss för att den lille kämpen får den hjälp han har rätt att få omgående !!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag är följare till Strandskatans blogg och fick länken till dig blogg där. Eftersom jag följt tvillingarna på Strandskatans blogg kan det vara roligt att se ur det går för dom. Så om det ok kommer jag att följa din blogg även om jag inte har så mycket goda råd eller andra kommentarer att komma med.
    Att man får fajtas med sjukvården har jag lärt mig genom åren då min vuxna dotter kämpat med sin whiplash. Det gäller att ligga på högröstat och intensivt och aldrig vara snäll. Naturligtvis ska man vara snäll mot behandlande personal som säkert gör sitt bästa, men det administrativa kan göra en smått galen emellanåt.
    Lycka till med dina fina killar!

    SvaraRadera
  3. Hej gumman! Jag tycker att du ær fantastiskt strak, och jag tror att det enda som gæller ær att tjata och vara førbannad (i værsta fall kan du hota med att ringa uppdrag granskning!!) :-)
    Ta inte no for an answer, hade jag kunnat sa hade jag hjælpt dig att tjata, jag ær bra på det. Stå och snællt vænta på att de ska høra av sig funkar tyværr inte.
    Sjælv sitter jag nu med foglossning och ska påbørja sjukgymnastik imorn!
    Så kommer min lilla unge i juni <3
    Kram på dig vænnen!!

    SvaraRadera
  4. Så fin han ser ut lille J.
    :)
    Självklart ska han få hjälp å det snaraste.
    Det är av vikt för alla parter. Även samhällsekonomiskt då tid är pengar både mänskligt sett och när det gäller framtiden.

    Ha det gott!
    //Annelie som hittade hit via fina mormor Strandskatan

    SvaraRadera
  5. Hej Cici och Ännelaj! Välkomna hit, så roligt att ni läser min blogg! :)

    SvaraRadera