söndag 3 juli 2011

In the shadow of night I see the full moon rise telling me what's in store...

Åååh.. en sån dålig dag det har varit idag.
Det har varit en såndär "nästan vad man än gör eller säger så blir det knas dag".
Ska inte vara neggo egentligen, men gud så tung i huvudet jag blir av sån här tryckande luft.. min mor och jag är likadana.. vi kallar det "åskluft".
Så som det är nu så röstar jag på en rejäl urladdning i form av åska så att luften (och humöret!) blir lite lättare..

Vi har precis lagt barnen för natten, så jag tog mig en kopp kaffe och satte mig här och skrev av mig lite.. skönt med lite egentid.
Till och med kvällsrutinen med Jamies mediciner, Keppra och Fenemalen gick snett. Jag ger de alltid i doseringssprutor och Kepprasprutan är så himla trög, lite för hårt tryck och så:"SPRJOFF" så sprayade jag ner B, Jamie och mig själv med Keppra.. grattis. Lätt att veta hur mycket han fick i sig? Han kunde omöjligt fått i sig allt så han fick en halv ml till, just in case..

Hade en väldigt mysig stund med Tage när han satt i badbaljan förut. Haha, han är bara såå go när han badar. Det verkar som om han verkligen tycker det är skönt, precis som Jamie. Tidigare var Tage väldigt skeptisk, men det har äntligen vänt! :)
Jag tänkte också berätta för er som läser min blogg att jag startat en facebook grupp för Föräldrar, anhöriga och vänner till extrema prematurbarn.
Lägg gärna till er själva, eller bjud in vänner ni känner!
Jag vill gärna prata med andra prematur mammor och pappor! Vi sitter i samma båt!
Min mamma finns också på sidan, och hon vet hur det är att vara anhörig, sidan är till för er också!

Sköt om er mina vänner, så hörs vi snart igen!




Jamies medciciner..



 

3 kommentarer:

  1. Vissa dagar är det "negativa joner" .. så är det bara ! När det är åska på gång , ja då är det ofta fel på det mesta !
    Många läser din blogg men väldigt få kommenterar... lite synd !
    Så kom igen nu alla läsare ...
    och kan vi stötta varandra genom att kommunicera på A-Ch grupp om "extremt prematura barn" hade det varit riktigt härligt !

    SvaraRadera
  2. Ursäkta att jag frågar men vad är det för preiumbarn du pratar om?

    SvaraRadera
  3. Prematurbarn, Min söner föddes på tok för tidigt. De föddes i vecka 25+3 dagar. En fullgången gravididtet är 40 veckor.
    De vägde 732 och 832 gram när de föddes.

    SvaraRadera