lördag 2 juli 2011

For the moon never beams without bringing me dreams..

Nu har jag åter igen gjort ett längre blogg hopp.. sorry about that!
Tiden går så fort..
Kan ni tänka er, idag fyller Tage och Jamie ett år, korrigerad ålder...
De var beräknade till den 2 Juli 2010. Så på sätt och vis är de deras andra födelsedag idag, för i år!
Det har firats med skaldjur och lax på uteplatsen. Småttingarna fick välling/ersättning spetsat med päronjuice.. ;)

Sen i Torsdags har min sambos näst äldsta son, S, haft sin kompis E här. E flyttade tillsammans med sin familj till Frankrike för några år sedan, och har nu varit hemma och hälsat på i några dagar. Det är såå roligt att de här två superfina killarna fortsatt vara så goda vänner!

Annars så har vi hunnit vara hos min mamma i hennes röda stuga i skogan och firat midsommar. Vi hade det såå mysigt och det dröjer inte länge innan vi åker dit igen! <3

Jag har också dragit igång processen för att eventuellt kunna bli Jamies personliga assistent.. jag har första mötet med kommunen den 14 juli.
Är inställt på en lång och ganska jobbig process.. men jag hoppas innerligt att det ska bli bra i slutändan och att det inte drar ut alltför mycket på tiden. jag har inte så himla många föräldrapenningdagar kvar och är därmed liiiite lätt stressad. Men jag ska inte "måla fan på väggen" som jag brukar säga..

Nu ska jag sätta mig med en kopp kaffe tillsammans med Tage och Jamies pappa (som igår äntligen gick på semester!!!) på uteplatsen.
Sköt om er mina vänner och remember to seize the day...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar