fredag 8 juli 2011

Toto, åska och vacker natur..

Denna veckan har bara susat iväg, fattar inte hur tiden kan gå såå fort!
Min mamma kom ner till oss i Onsdags (alltid lika mysigt), och vi grillade och satt uppe till mitt i natten och blarade på som vanligt.. ;)

I Torsdags kväll var jag, B och några vänner och tittade på ToTo i Trädgårdsföreningen i Göteborg, min underbara mor tog hand om de små. Det var en fin kväll! Varmt och skönt och bandet var (såklart) hur bra som helst!

Innan vi åkte in till Göteborg satt vi ute och pratade på baksidan huset, jag gick in för att hämta ngt och när jag kommer tillbaka och sätter mig så small det till i stolen och jag for rätt igenom! :D Herregud vad fort det gick och så paff man blir när sånt händer. Tack och lov så hade jag inte ngn av pojkarna i famnen!
Jag drog i min höft ganska rejält, så jag har en ganska "go" blå bula där nu.

Igår förmiddag ringde Jamies neurolog, Amir..
Jag fick en rejäl klump i magen då jag trodde att vi skulle få besked om Jamies gamla MR plåtar, och om dom kunde se var Epilepsin kommer ifrån... men icke.
Eftersom det är semstertider så kommer vi få vänta i någon månad till innan vi vet om dom kan se ngt på de gamla eller om vi ska göra en ny MR. Bara att gilla läget.
Vi ska också öka Jamies Keppra dos från 1 ml morgon och kväll till 1,5 ml två gånger dagligen (detta kombinerat med Fenemal), eftersom han fortfarande inte är helt anfallsfri.
Men jag ska inte muttra om det, vi ser en klar förbättring nu när det gäller Jamies anfall! Från ett genomsnitt på ca 10 anfall per dag, som varade allt från 2 sekunder, till långa serier på 10 minuter så kanske han får 2-3 kortisar på en hel dag, och då oftast när han är väldigt trött.
Håller dock tummar och tår för att det ska fungera, så att han får bli helt anfallsfri!

Efter att ha pratat med Amir så snurrade det lite i huvudet, jag bävar lite inför att få veta vad som syns, eller inte syns på MR bilderna. Så mamma och jag tog en promenad i det fina vädret.. skönt att få lite luft.
Jag har lagt till ett par bilder nedanför ifrån Säveån, som vi följde på vår promenad. :)

Nu kallar de små på mig och det är dags att äta frukost!
Sköt om er mina vänner!




Den här otroligt vackra fjärilen hittade jag i vårat kök, jag har aldrig sett ngn liknande, den lös grönt!

I Onsdags kväll kom äntligen åskan jag väntat på så länge, det var skönt med en ordentlig "urladdning".



                              




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar