tisdag 19 april 2011

Badkarsrally och vårkänslor!

Jag är ledsen att jag inte skrivit på ett tag! Ni kanske undrar vart jag tagit vägen.. ;)
Det har varit full rulle här.
I lördags var barnens pappa, pojkarna och jag och tittade på det årliga "Badkarsrallyt" i Säveån! Det var riktigt roligt att titta på galningarna som med hjälp av ett badkar (eller flera) och lite fantasi ska ta sig ifrån Kåhögsbron till Kyrkobron.
Det var första gången jag såg detta, det var en riktig höjdare!
Efter att vi sett några ekipage flyta, eller paddla förbi så knallade vi bort till inredningsbutiken Nordik och tog en fika. :)

Annars har jag grejjat mycket här hemma.. vi håller på att "mini" renovera köket.. Just nu håller jag på att byta handtag på alla luckor och skåp. Känns som att de aldrig tar slut! Men det kommer bli väldigt bra när det är färdigt. Jag lovar lägga upp bilder när vi är helt klara.


Ni vet den filmen "The Lovely Bones" som jag skrivit om i ett tidigare inlägg, den är baserad på en bok skriven av Alice Sebold. Igår bestämde jag mig för att jag måste läsa boken också! Nu finns den i min ägo och jag har läst några kapitel.. den är helt fantastisk!
Ni kan klicka på bokbilden för att se trailern till filmen.
Jag är så glad för nu har våren äntligen kommit på riktigt! Vi har suttit ute och njutit en bra stund barnen och jag nu på eftermiddagen. Helt underbart!

Jag är också glad för två vänner till mig har hittat varandra, de är verkligen varandras "soul mate"!
I & T jag önskar er all lycka, ta hand om varandra!
Jag hoppas att vi får möjlighet att träffas snart! :)


Jamie

Jamie och jag
  
Jamie på Nordik

Låååångt borta i Säveån kan ni se två badkar komma flytande!

Tage myser med sin pappa på Nordik

Flickan Från Ovan


1 kommentar:

  1. Vår = hög mysfaktor!
    Men kajka runt i ett badkar .. njaee riktigt så stollig är jag inte !
    Härliga bilder!

    SvaraRadera