fredag 15 april 2011

The lovely bones

Jag har just sett en helt fantastisk film! The lovely bones, regisserad av Peter Jackson.

"Alice Sebolds roman Flickan från ovan (2002 Orginaltitel, The Lovely Bones) handlar om 14-åriga Susie som luras ner i en underjordisk koja av en granne och våldtas, mördas och styckas. Boken blev en kritiker- och försäljningssuccé i USA. För från himlen spanar Susie på sin familj, sina vänner och sin mördare. Efter många år kan både hon och de levande försonas med det som hänt."

Jag har sällan blivit så berörd av en film..
Tanken gick direkt till alla de barn som försvinner och aldrig hittas, och deras föräldrar. Något som är så fruktansvärt hemskt...det går inte att föreställa sig den smärta familjerna till dessa barn genomgår.

Detta är en helt otroligt vacker film, som jag tror att många av er skulle uppskatta!




2 kommentarer:

  1. Tror att jag hade tyckt om filmen och skall försöka få se den vid tillfälle.
    Du har ett gott hjärta snurpis !

    SvaraRadera
  2. Jag har läst boken och den är verkligen jättebra!

    SvaraRadera